Het loopt nooit zoals je bedacht hebt - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvet Mestrom - WaarBenJij.nu Het loopt nooit zoals je bedacht hebt - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvet Mestrom - WaarBenJij.nu

Het loopt nooit zoals je bedacht hebt

Blijf op de hoogte en volg Yvet

05 Oktober 2015 | Indonesië, Batavia

Tja, met die woorden legde Annemiek uit hoe Indonesië is. En daar heeft ze gelijk in gekregen! Wat een reis. Het begon al op Schiphol. De regels waren aangepast waardoor Annemiek en Kees (waar ik mee samen reis) te veel dozen hadden en de handbagage woog teveel. Na wat praten toch alles mee mogen nemen. Na de controles naar het vliegtuig. Zaten we in het vliegtuig kregen we te horen dat de airco kapot was en dat ze deze gingen maken. Uiteindelijk 2 uur later dan gepland vertrokken. De reis was lang vliegen met nauwelijks slaap. Na de landing toch wel blij dat ik weer op vaste land stond, want op het laatste van de vlucht hadden we veel turbulentie, waardoor ik misselijk werd. Aangekomen in Kuala Lumpur voor de overstap bleken we de vlucht gemist te hebben. We waren namelijk om 8 uur pas geland terwijl de andere vlucht om 7:50 vertrok. Overgeplaatst naar een ander vliegtuig. Rennen naar de gate, want deze was op ons aan het wachten. Deze vlucht duurde maar 2 uur, dus die was zo om. Aangekomen in Jakarta nog even snel de bagage ophalen en dan door naar het guesthouse. Blijkt mijn koffer nog in Kuala Lumpur te staan. Tja, zoals Annemiek zei, het loopt nooit zoals je bedacht hebt.
Ik heb alle gegevens achter gelaten en dan zou hij die zelfde dag rond 4 uur gebracht worden. Maar ja, het loopt nooit zoals je bedacht hebt en afspraken daar kun je ook van afwijken. Uiteindelijk werd mm koffer pas om half 1 avonds Indonesische tijd geleverd (tijdverschil van 5 uur). Dus vanmorgen pas mm koffer gekregen, want ik lag al te slapen. De koffer was volledig ingewikkeld met vershoudfolie, blijkt mn rits kapot te zijn gescheurd. Dus dan hebben we dat ook allemaal al gehad!
Het is hier lekker warm (rond de 35) maar is niet te vergelijken met de warmte bij ons. Er wordt dagelijks voor me gekookt door het personeel van de keuken. Zij koken ook voor de kinderen, zusters (nonnen) en de mensen die werken in de houtzagerij, kaarsenmakerij en het naai atelier. Het is vooral rijst met groente en kip. Heerlijk!
Het guesthouse is best luxe. Ik heb een eigen kamer met kast, eigen douche, toilet, wasbak. De zitkamer heeft een heerlijke bank en stoelen en ook de keuken ziet er netjes uit.
De zusters zijn heel aardig. Er nog een paar die een beetje Nederlands spreken (Nederlands-Indie) en wat Engels. De kinderen gaan elke dag naar school behalve in het weekend. De oudere kinderen leren hier een beetje Engels. Ook heel handig!
Er zijn nog zoveel dingen die ik mag gaan meemaken hier. Ik heb er zin in!

  • 05 Oktober 2015 - 12:06

    Helmie Schreurs:

    Hoi Yvette, ik heb het hele weekend aan je gedacht over hoe de reis zou zijn verlopen. Heel fijn om van je te horen. Ja, ik ken dit soort reisverslagen en heb er genoeg ervaring mee hoe het allemaal anders kan lopen. Maar, je bent er!!! Fijn dat je zo`n goede eerste indruk hebt. Geniet ervan! We horen graag van je!
    Liefs, Helmie.

  • 05 Oktober 2015 - 12:42

    Michelle:

    Super leuk om te lezen Yvet!
    Gelukkig is je koffer weer terecht. Geniet er van, want die twee maanden vliegen voorbij.
    xx Michelle

  • 05 Oktober 2015 - 12:58

    Ilse:

    Ha zussie!

    Gelukkig dat alles alsnog op zn pootjes terecht is gekomen! Dat word shoppen voor een nieuw koffer

  • 05 Oktober 2015 - 13:07

    Ilse:

    Ha Zussie,

    Hier loopt ook niet alles zoals gepland! De helft van mijn tekst is verdwenen! :(
    Nu een nieuwe poging! Gelukkig dat alles alsnog op zn pootjes terecht is gekomen! Dat word shoppen voor een nieuw koffer!
    Bij mij word er flink op los getrappeld! En als je terug bent...moet je het ook kunnen voelen!

    Heel veel plezier! En tot Skype, app of het volgende reisverslag!

    Liefs Denny, mij en ?
    En een pootje van Blitz

  • 05 Oktober 2015 - 13:38

    Maria:

    Hey Yvet

    Wat leuk om je belevingen te kunnen lezen. Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen

    De reis al "goed" begonnen met al die vertraging
    Maar gelukkig is alles nog goed gekomen.

    Heel veel plezier en tot de volgende keer.

    Groetjes en een dikke knuffel Maria

  • 05 Oktober 2015 - 17:10

    Ellen:

    Wat een "heerlijk" begin.
    Hoop dat de rest van je reis met iets meer gemak zal verlopen.
    Dit weekend is er het eindfeest op de camping. Ik zal de Eksterhof op de hoogte houden van je belevenissen.
    Groetjes,
    Ellen

  • 05 Oktober 2015 - 18:14

    Esther:

    Hey Yvet,

    Wat vervelend dat je zo lang moest wachten op je koffer, en dan blijkt ook nog de rits kapot te zijn he he.
    Maar ga lekker genieten van je vakantie.

    Groetjes Esther.

  • 13 Oktober 2015 - 07:49

    Mad:

    Hee Yvetje, hahaha wat n toestanden zo aan t begin v jouw reis! Ik ken dit soort verhalen van mn zus, die heeft ook zo gereisd en dat was soms ook heel vermoeiend om alles voor elkaar te krijgen... maar gelukkig heb je het goed en kun je alles er uit halen... heel veel plezier met ontdekken en ervaren... we zijn trots op je hier!! Kus Mad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Op naar Indonesië om twee maanden alleen te gaan backpacken!

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Het afscheid

18 November 2015

Terug op Java!

12 November 2015

Bali!!

03 November 2015

Op naar Bali!

01 November 2015

Oeps foutje...
Yvet

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10117

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Marokko 2018

01 November 2017 - 25 November 2017

Gambia 2017

25 September 2016 - 21 Oktober 2016

Sumatra

03 Oktober 2015 - 01 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: