Oeps foutje... - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Yvet Mestrom - WaarBenJij.nu Oeps foutje... - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Yvet Mestrom - WaarBenJij.nu

Oeps foutje...

Blijf op de hoogte en volg Yvet

01 November 2015 | Indonesië, Kalibaru

Zoals ik in mijn vorige blog schreef had ik een treinticket voor Malang. Ik stond op de juiste tijd op het juiste perron van het juiste station. De trein komt eraan en ik laat iemand mijn kaartje zien om te controleren of dit de juiste is. Hij is zo vriendelijk om me de coupe te wijzen en ik neem plaats op mijn stoel (hier koop je je treinticket op stoelnummer). De trein begint te rijden, maar rijdt de foute kant op. De omroeper begint te vertellen dat we van Yogyakarta naar Jakarta gaan. Als vergelijking. Je staat op station Eindhoven en neemt de trein naar Groningen ipv Maastricht. Alleen is hier elk stuk z'n 320 km. Oeps foutje.....
Zodra er iemand van de beveiliging langs loopt, spreek ik hem aan en leg uit dat ik naar Malang moet. Hij geeft aan dat de conducteur er zo aankomt en dat we dan even kijken. Een paar minuten later staat de conducteur naast me en leg het verhaal weer uit. Hij zegt dat ik inderdaad de trein 15 min later had moeten hebben. Ach ja eerste station eruit en vanuit daar een nieuw ticket kopen (hoefde geen boete te betalen, gelukkig maar). De mensen om me heen snapte niet waarom de conducteur mijn kaartje niet knipte en dus legde hij het uit. Toen pas hadden zij in de gaten dat ik de foute had (zo rustig was ik gebleven en we waren toch al 30min aan het rijden). Bij het eerst volgende station aangekomen, stond al iemand van de security naast me om te kijken of ik ook echt uitstapte. Op het station werd ik prima geholpen. Er ging die dag alleen avonds nog een trein naar Malang (het was toen 8:00 uur). Dus dat zou wel heel lang wachten zijn. 1,5 uur later ging wel nog een trein naar Surabaya. Laten we die dan maar pakken.
Deze treinreis verliep prima. Aangekomen op het station eerst een donut gaan eten, want ik had geen guesthouse ofzo geboekt en dan had ik even de tijd om een nieuw plan te verzinnen (ja Annemiek, ik heb naar je geluisterd. Zij gaf mij dit als tip mee). In de supermarkt op het station gevraagd of er guesthouse in de buurt lagen. Dit was te ver om te lopen. In de donutzaak gevraagd of zij een leuke plaats wisten om te verblijven. Een man liet me op booking.com een paar hotels zien die in de buurt lagen. Ondanks dat deze iets boven mijn voorgenomen budget waren, besloot ik er heen te lopen. Deze waren namelijk op loopafstand. Onderweg kom ik een taxichauffeur tegen die me wenkt. Ik weet niet waarom, maar ik besluit om in stappen en me naar een guesthouse te laten brengen (bluebird taxi dus vertrouwbaar en dankzij mijn vertaalboekje snapte hij wat ik wilde). Hij bracht me naar een heel leuk guesthouse. Ik heb hier 2 nachten geslapen en ik heb niets van de stad gezien, zo moe was ik.
Besloten om vanuit hier niet meer naar Malang te gaan (de treinen rijden niet op fijne tijden). Dus toen kwam ik dit guesthouse tegen in Kalibaru. Een echt paradijs. Zwembad, uitgebreid ontbijt, prachtig uitzicht en super lieve mensen. Ik heb een walk-inn kamer (gedeelde kamer voor backpackers), maar ben hier als engiste die deze kamer geboekt heeft dus heb het rijk voor me alleen. Er zijn wel andere gasten die een privekamer hebben gehuurd.
Gisteren heb ik 3 uur in de omgeving gewandeld en vandaag heb ik 1,5 uur gefietst. De natuur is hier prachtig. De middagen heb ik heerlijk aan het zwembad gelegen.
Morgen ga ik op weg naar Bali. Ik ga met de bus die van Kalibaru -Denpasar rijdt. Een lokale bus wel te verstaan. We zullen zien of we het koffer erin krijgen, want hij wordt steeds zwaarder (helaas was een backpack voor mij niet mogelijk, wegens mijn pijn in de schouders. Dat is namelijk wel veel praktischer ben ik achter gekomen). We zullen zien.
Dus nu nog de groetjes vanuit Java!!

  • 01 November 2015 - 16:55

    Maria:

    Hey Yvet
    Oeps "foutje"!!! Gelukkig heeft het goed uitgepakt.
    Wat zie je veel van Indonesië en wat doe je veel indrukken op.
    Dit is een geweldige belevenis. Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je in het vliegtuig richting huis.
    In ben benieuwd naar je volgende avonturen.
    Dikke knuffel

  • 01 November 2015 - 17:15

    Marjo:

    Hallo yvet
    Wat een leuk blog van jou. Ik had jouw gezicht graag willen zien toen de trein de verkeerde kant op reed. Wel goed opgelost. Grappig dat je je reis plan veranderd hebt . Maar dat hoort ook bij rondtrekken. Lekker zelf beslissen of je verder reisd of toch nog even wilt blijven om te genieten van alles. Veel plezier

  • 01 November 2015 - 18:27

    Mathijs En Marij :

    Hoi Yvet ,
    Wat een avontuur was niks voor mij geweest had terplekke een hart verzakking gekregen.
    Gelukkig ben jij niet zo en de rust zelf.
    Goed van je dat je rust hebt genomen, kun je er weer tegen voorlopig.
    Veel plezier en pas goed op jezelf. Groetjes

  • 01 November 2015 - 22:32

    Annemiek En Kees:

    Hoi Yvet,

    Het loopt altijd anders dan je denkt,... zo begon het avontuur, maar je ziet, kalmte kan je redden!
    Goed gedaan hoor, even alles over je heen laten komen, alles weer op een rijtje zetten en vrolijk weer verder gaan.

    Geniet nog maar lekker, de tijd gaat snel, je bent alweer op de helft.

    Liefs van ons,

    Annemiek en Kees

  • 03 November 2015 - 14:23

    Mad:

    Hee Yvetje... wauw meid wat een toestand maar super zoals je het hebt opgelost hahaha... zo zie je maar je kunt niks echt plannen... Ik ben blij dat je zo geniet en alles eruit haalt... kus Mad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kalibaru

Mijn eerste reis

Op naar Indonesië om twee maanden alleen te gaan backpacken!

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Het afscheid

18 November 2015

Terug op Java!

12 November 2015

Bali!!

03 November 2015

Op naar Bali!

01 November 2015

Oeps foutje...
Yvet

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10144

Voorgaande reizen:

28 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Marokko 2018

01 November 2017 - 25 November 2017

Gambia 2017

25 September 2016 - 21 Oktober 2016

Sumatra

03 Oktober 2015 - 01 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: